Temeljni cilji študijskega programa
- izobraziti inženirje s strokovno-teoretičnim in praktično uporabnim znanjem na področju mehatronike,
- pridobiti generične in poklicno specifične kompetence strokovnega področja mehatronike,
- usposobiti študente za uporabo znanstvenih metod pri reševanju strokovnih problemov,
- usposobiti za študente spremljanje stroke in uporabo strokovne literature,
- oblikovati samozavest in odločnost za poslovne odločitve in za reševanje konkretne strokovne problematike,
- oblikovati odgovoren odnos do zagotavljanja kakovosti pri svojem delu,
- usposobiti študente za avtonomnost pri svojem strokovnem delu,
- postaviti temelje za samostojen razvoj poklicne identitete, strokovne odgovornosti in profesionalnosti.
Študent/ študentka (v nadaljevanju: študent) v programu pridobi generične in poklicno-specifične kompetence.
Generične kompetence
- poznavanje strokovno-teoretičnega znanja v stroki, panogi ali dejavnosti,
- sposobnost vodenja temeljnih in zlasti metodološko relevantnih postopkov za reševanje strokovnih problemov za razvoj inovacij v delovnih procesih, postopkih in sredstvih ter za učinkovito poslovanje,
- sposobnost uporabe znanja za uspešno strokovno komunikacijo tako v domačem kot v mednarodnem okolju,
- razumevanje razmerja med razvojem produkcije, socialnim razvojem in razvojem okolja, oblikovanje globalne zavesti o možnostih, mejah in nevarnostih tehnološkega razvoja,
- sposobnost reševanja zahtevnejših strokovnih problemov v delovnem procesu,
- sposobnost povezovanja znanja z različnih področij pri uporabi in razvoju novih aplikacij,
- sposobnost izvajanja del v pripravi in kontroli delovnih procesov ter še posebej pri organizaciji in vodenju delovnih procesov,
- obvladovanje temeljnih kategorij podjetništva, ekonomike in financ, predvsem s trgom, proizvodnjo, sredstvi in njihovimi viri in
- razvijanje zavesti o pomenu kakovostnih medosebnih odnosov in timskega dela.
Poklicno-specifične kompetence
- pridobijo strokovno teoretična in praktična znanja za samostojno poklicno delo, ki so potrebna za kakovostno pripravo in izvedbo delovnih nalog na področju mehatronike,
- razširijo, poglobijo ter utrdijo znanja s področja mehatronike in nadgradijo teoretične ter praktične poklicne kompetence, pridobljene v predhodnem izobraževanju,
- spoznajo temeljno zakonodajo, standardizacijo, tehnične predpise, certificiranje in sisteme za zagotavljanje kakovosti s področja mehatronike in drugih področij, ki se navezujejo na osnovno dejavnost,
- si pridobijo in razširijo znanje iz mehatronike v povezavi z ekonomijo, vodenjem in poslovnim sporazumevanjem,
- si oblikujejo samozavest in odločnost za poslovne odločitve in reševanje konkretne strokovne problematike,
- pridobijo sposobnost za samostojno spremljanje razvoja stroke in prevzemajo pobude za uvajanje novosti v praksi,
- pridobijo sposobnosti za samostojno spremljanje razvoja stroke in prevzemajo pobude za vključevanje novosti na področju stroke,
- izpopolnijo znanja tujih jezikov, strokovne terminologije in jih uporabijo za mednarodno sodelovanje ter spremljanje novosti v tujini.